Svar på tal

"Hej fina Sanna! Älskar din blogg och tycker du är så inspirerande och en underbar tjej när det kommer till träning, kost och mode. Du är helt magiskt vacker och har en sjukt fin kropp. Måste bara fråga, ungefär vad väger du? Och vad är din målvikt? :) Hur ofta tränat du? Undviker du något i kosten? Äter du något onyttigt ibland eller är det helt uteslutet?"

Fick denna kommentar idag. Och ja, jag reagerade på den. Tänkte att jag tar dethär en gång för alla. Först kan jag börja säga TACK för de fina orden du gav mig, det blir jag så himla glad av! Men varför frågar du om min vikt? Känns det bra för dig om du skulle få veta den? Jag har aldrig vart intresserad av min vikt, jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om min vikt. För hur mycket jag väger har inget att göra hur jag mår. För det är det ända jag bryr mig om, mitt mående. Och min målvikt? Vadå målvikt? Som sagt, jag bryr mig inte om vikten. Om jag nu vill lägga på mig lite, så "utgår" ju jag inte från vågen. (kan ju även tillägga att jag inte ens äger en våg, och har aldrig gjort) 
 
Jag är en helt vanlig människa. Jag äter vad jag vill. Så NEJ jag undviker/utesluter inget ur min kost. Som jag skrivit tidigare, så behöver man inte utesluta något ur kosten eller gå på någon tråkig diet för att få resultat (om det nu är något man strävar efter). Jag är ett barn. Jag vet att jag mår bäst av att äta allt. Och äta det jag mår bra av. Jag lever i en familj som älskar träning och vi älskar även mat. Och som jag nämt flera gånger tidigare så är mina föräldrar väldigt noga med att vi barn här hemma får i oss ordentligt eftersom vi tränar så pass mycket,och det har vi alltid gjort. Och jag är fullt medveten om att när man tränar mycket, måste man äta mycket också. Och för att jag ska må bra och att min kropp ska fungera, så behöver jag äta ur alla "kategorierna", det är normalt
 
Man behöver inte spendera timmar i gymmet, på löpbandet och samtidigt leva på tonfisk,äggvita och salladsblad. Hur kul låter det? Skulle du vilja leva så? Inte jag iallafall. 
Och bry dig inte om vad vågen visar, siffrorna som står på vågen säger inget hur du mår inom dig. Och det är det som är viktigt. 
Så till alla er där ute, ta hand om er, för du är värd att få må bra♥
 
Har ni frågor eller något så kan ni alltid mejla mig ([email protected]) så svarar jag då jag får tid. :) Och du som skrev denna kommentar kan väl mejla mig också? Kände att jag blev lite orolig och tagen av din kommentar och skulle gärna vilja fortsätta att prata med dig om detta. Puss o Kram!
 

Postat av: Anonym

Håller helt med dig! Du har verkligen en riktigt härlig blogg och det är skönt med en sund tjej bland alla som anser sig "sunda" men egentligen bara förstör sina kroppar och behöver hjälp! Blev också tagen av kommentaren, så många som har fel bild av hur mycket man ska äta osv.! Skulle inte du kunna lägga ut en vanlig "matdag" så att dina läsare får se att man kan äta och ändå se fantastisk ut?!;) skulle nog hjälpa många som är
Påväg att fastna i fitspo-hetsen!:) kram

Svar: Åh, jag vet inte. Jag trivs inte så mycket med att dra upp kameran då jag ska äta. Men jag kan kanske visa lite vad jag äter då och då. Men vi får se :) kram
Sanna Lundberg

2013-11-12 @ 16:20:21



Ditt vackra namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Hej, mitt namn är Sanna Lundberg. Jag är en glad tjej från Umeå och är 18år. Jag går andra året på gymnasiet,Hotell&Turism linjen. I min blogg kommer du läsa till störstadels om min vardag, men även om träning, resor och annat kul. Hoppas du gillar min blogg!

Kontakta mig på [email protected]