En bra dag

Bilder från igår innan jag åkte upp till stan för att träna. Blev axlar och rygg, behöver jag ens säga att jag har fruktansvärt ont i ryggen idag? Har inte rört en vikt/kört marklyft på över 8 veckor på grund av träningsschemat jag körde. Oh my lord.

Postat av: Siri |Diabitfit|

Vad härligt med träning :D

2015-06-22 @ 12:21:28
URL: http://sirinilsson.se/
Postat av: saga

Oj, hej igen (ja, "VIP" haha!!). Eftersom jag inte fick svar på min fråga (:() på vad det var för schema så kände jag mig bara tvungen att kommentera nu och säga att jag tycker att det i alla fall är bra att du inte kör detta schema fortfarande för ett träningsschema med endast cardio (?)/förbrännande träning/lätta vikter (vilket jag bara gissar nu eftersom, som du skrev i något inlägg tidigare, inte kört "vanlig" styrketräning på 8 veckor nu) + ett underskott gör ju tyvärr så att musklerna tinar bort (som du även skrev att ditt resultat blev lite då musklerna inte stimuleras..).

Speciellt när man deffar (som jag gissar att du kanske ville lite, typ tighta till kroppen men inte gå ner i VIKT. Utan fettvikt :) så är ju styrketräningen typ viktigast för att stimulera musklerna, bibehålla muskelmassan och minimera muskelförlust under underskottet!

Som sagt, jag vet ju ingenting om ditt upplägg eller nånting(vet ju inte ens om du låg på underskott, men som sagt, antar det eftersom du förlorat muskler) så det jag pratar om är bara antagelser :) Och du har väl tränat hela livet typ(?) så din kropp har förmodligen ett väldigt bra muskelminne så de kommer nog tillbaka snabbt! :D

Hehe, sorry om jag fick denna kommentar som att låta typ som en expert, men det var verkligen inte så.. Men kort sagt, jag tycker att det är bra att du kör på ditt eget race nu igen för det är oftast det som funkar bäst :)

Ps. Japp, VIP, läser din blogg every day, it's so goood och jag beundrar verkligen din sunda syn på träningen och kosten, för då jag hade som svårast med kosten osv fick jag alltid ett sorts lugn då jag läste din kloka och sunda inställning till allt detta med träning osv. Tex frågestunder och sådant :) Kram!

Svar: Hej fina du! Och förlåt för att jag inte hade svarat på din kommentar! Glömde helt bort att göra det.. Och precis som du säger så är styrketräningen väldigt viktig om man vill bli mer vältränad. Dock så låg jag inte på ett underskott, utan snarare ett överskott och åt "sämre" mat. Under tiden i Norge levde jag typ på kolhydrater, endast! Inte alls bra om man vill ha en mer vältränad kropp :(
Men som du också nämnde så har jag ett väldigt bra muskelminne, jag är redan tillbaka på de vikter jag körde innan jag började med träningsschemat, så det känns så himla bra! :D Jag tror på en kombination av styrketräning och konditionsträning, du får du de bästa resultaten. Och det viktigaste av allt, gör det du tycker är roligt och njut av livet medan nu kan :)

Åh vad söt du är och vad glad jag blir! Tycker du är jätteduktig du också, du kan verkligen det här med träning. Måste också berömma dig för resan du gjort, så himla grym du är! Fortsätt som du gör så kommer du gå riktigt långt! Puss o kram
Sanna Lundberg

2015-06-22 @ 22:33:36
URL: http://sgeorgsson.blogg.se/



Ditt vackra namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Hej, mitt namn är Sanna Lundberg. Jag är en glad tjej från Umeå och är 18år. Jag går andra året på gymnasiet,Hotell&Turism linjen. I min blogg kommer du läsa till störstadels om min vardag, men även om träning, resor och annat kul. Hoppas du gillar min blogg!

Kontakta mig på [email protected]