30e maj 2014

Godmorgon! Började min morgon med en lugn prommenad på 30 minuter i regnet. Var så skönt! Så nu har jag nyss fikat frukost och ska väl börja göra mig i ordning. Dagens planer var att se på brännboll med Sandra, men det regnar tydligen i stan, så det kanske blir en runda inne i city istället och lite lunch på de. Mamma och pappa kommer hem från Stockholm idag också. Var så avundsjuk på att dom skulle få åka iväg :( 
 
Ha en bra dag! Jag börjar redan ladda upp inför ikväll. Då blir det Martin Garrix, Rebecca&Fiona, Daniel Adams-ray och Tove Lo såååå taggad! :D Puss
Mina nya naglar jag målade igår :)

Nytt från MM Sports

Hämtade ut ett paket igår från bästa MM Sports! Paketet innehöll 4kg Whey protein, en PWO samt en tshirt till min storebror. :) Ska bli spännande att testa PWOn. På proteinpulvret så tog jag mina favoritsmaker päronsplitt och banan/choklad. Olagligt goda! 

29e maj 2014

Hej på er, sitter i soffan och ska snart gå och lägga mig. Har myst med lite gott framför PLL och målat naglarna. Idag vaknade jag 07.00 för att sedan ta bussen för ett jobbmöte. Ska nämligen sälja jordgubbar under Juni igen :) Kommer faktiskt bli kul. För er som inte vet, så gjorde jag det förra sommaren också.
Imorgon börjar yran, och jag är så taggad även om det kommer regna och jag kommer frysa i hjäl och bli sjuk. Haha. Nä nu ska jag kolla lite på kläder innan jag somnar. Vill internetshoppa! :D 
Matbilder från idag på min frukost med färska bär. Lyx! Sen middagen jag gjorde åt mig och min lillebror. Mat gör sig alltid bra på bild, inte sant? :P

Gott, somrigt protein

Vill du ha ett gott protein i sommar? Då tycker jag att du ska ta och köpa Body Science Whey protein med smak av jordgubb! Verkligen gott och passar bra till i sommar. Blanda ned proteinet i din smoothie, för att få den sådär krämig och god...eller drick som den är med iskall mjölk. Mums! HÄR kan du hitta produkten, finns även i 7 andra smaker. :)

Lite nytt

Igår efter skolan så gick jag och mamma en snabbis på stan för att köpa lite nödväntigheter. Fick med oss en hel del godsaker från The Body Shop och även från Gloss :) 
Kokos bodybutter finns ALLTID hemma hos oss :P Och älskar verkligen body milken med kokos lukt (flaskan). Använde den förra sommaren också, den är så himla lätt och skön! Tips!

Fortsätt kämpa

Sitter och försöker plugga om diktatur/demokrati osv. Inte ens kul :( På bilden ovan ser ni min lunch, kände för en varm soppa i detta kyliga väder! Och en ost fralla såklart! :) Nej nu ska jag kämpa vidare, sen blir det gymet med mamma. Puss! 

26e maj 2014

Godmorgon! Har haft ganska så mycket denna vecka, och i har jobbat hela helgen. Men nästa helg är jag ledig, för då är det yran! :D I måndags åkte jag iväg till Julia i min klass i Norrbyn där jag och Amanda sov över, för på tisdagen gick färjan över till Norrbyskär för lite roligheter och övernattning. Det var treorna från HT (hotell&turism) som hade ordnat detta som deras gymnasiearbete. Var jättekul! :) Sen har jag bara haft fullt upp och noll motivation till allt. Så har inte haft någon ork/lust till att träna alls den senaste tiden. Men i fredags gjorde jag,pappa och min storebror en beställning från MMsports. Paketet kommer i veckan :D
 
I lördags efter jag hade slutat jobbet, så åkte jag hem och gjorde mig i ordning för att åka upp till Sandra och Danni för att äta middag tillsammans och för att sedan gå in till stan och se på Hoffmaestro. Fy så kul jag hade! Blev dock en aning sent för mig som skulle upp och jobba tidigt. Haha, men de gick bra ändå. :P 
 
Igår var det mors dag och de skulle ju såklart firas. Så efter jobbet så hjälpte jag och min lillebror mamma med att göra i ordning middagen och så. Hela familjen samlad igårkväll. Vi åt oxfilé och till efterrätt blev det rabarber och hallon paj! 
 
Nu har jag nyss vart på Konsum och köpt lunch med pappa. Har fullt upp hela dagen med massa plugg till mitt sam prov imorgon. Långt inlägg det blev nu :P 
 
Och till dig som kom fram till mig i lördags då jag väntade på bussen. Tack igen för dina fina ord! Blev lite chockad hehe, men ville bara ge dig en kram! Blev så glad, tack♥
1.Åt en väldigt lyxig, haha (men sjukt god) middag med Sandra och Daniela i lördags. Felix färdiga pajer, woopwoop. :P 2. Och ja, ni som är korta förstår hur ledsen man blir när detta uppstår på en konsert. Haha.
Bilder från mors dag igår. Min mamma♥ 

Hjälp mig

Mina bästa läsare..snälla hjälp mig att ta mig till finalen genom att rösta HÄÄÄÄÄR!♥
Foto: Linnea Jacobson

Jag önskar mig...

Birthday
Tänkte nästan skriva "jag fyller ju år snart", men så är det tyvärr inte. 3 1/2 månad kvar faktiskt haha. Men det är ju specielt att fylla 18, och jag längtar så mycket till det äntligen är min tur. Har redan börjat tänka ut hur min fest ska vara och se ut. De ska bland annat vara färgerna silver/rosa och stora ballonger med siffrorna 18! ;)
Men här har ni något jag önskar mig i denna kategori. Dock förväntar jag mig absolut inte att jag kommer få porslin från Mateus och så, men önska och drömma får man ju alltid göra :)

Nytt från Sheinside

Topp HÄR
För någon vecka sedan fick jag hem denna fina topp från Sheinside. Tycker den skulle passa jättebra till ett par "kostymbyxor" av något slag, då den känns väldigt fin och prydlig på något vis. Och sen ett stort halsband till de! :) Längtar till i sommar då jag fått lite färg, då kommer denna bli ännu snyggare! Denna var dock liiite stor för mig, men det gör inget, tycker det var lite snyggt då den inte satt så perfekt! Snygg och superbra pris! 

Rösta på mig!

Jag är med och tävlar om att bli Sunsilk´s modell. Det är helt otroliga priser och detta är något jag verkligen vill! Vilken dröm alltså. Det är fyra deltävlingar, och jag tävlar just nu i den första. Det åtta som fått flest röster går till final. Men modellargenturen MIKAs utser också två stycken "wildcards" (oberoende poäng.) När deltävlingarna är gjorda så står 40 stycken i final, och vinnaren utses av MIKAs och Sunsilk. 
 
Den första deltävlingen (som jag tävlar i), avslutas den första Juni. Så det skulle vara guld värt av er om ni hjälper mig och röstar varje dag. TACK!
RÖSTA HÄR, http://www.sunsilk.se/topplista 

17e maj 2014

Godmorgon. Vaknade upp och åt drömfrullen, så nu sitter jag här och försöker ta igen lite som jag missat. Skulle egentligen jobba i helgen, men det var så lite gäster så behövde inte komma.. lite trist kan jag tycka, då jag skulle jobbat egenltigen. 
I veckan har min klass jobbat på yrkes-SM som var här i Umeå, vi var bara volontärer som gick runt, hjälpte till osv. Sen har jag också vart lite sjuk, ont i halsen och så :( Men idag har jag inge ont så idag ska jag träna! :) Ska bara vänta tills frukosten har smält en stund :P 
 
Ikväll har mamma och pappa gäster så vi ska äta middag här, sen så ska jag inte göra något speciellt. Är så avunsjuk på alla som ska springa Toughest idag :( :( men här får ni några bilder som tog i veckan. Puss!
1. Mellanmål från i tisdags 2. Jag och mina tjejer jobbar 3. Hos Sandra fick man göra krämbullar och marsipan grisar &r rosor 4. Jag och älsklingsRebecka
1. Leo som blivit frisk igen! 2. Kvällsfika framför PLL 3. Mina snygga jobbkläder 4. Fick makeup av stylisterna, ville inte tvätta bort. Haha. 

13e maj 2014

Godmorgon och ääntligen har jag fått sovmorgon en stund! Vaknade vid åtta och klev upp och åt frukost, och gjorde mig i ordning lite. Ska gå och klä mig nu eftersom jag ska ta bussen snart. 
 
Idag ska min lilla bebis till veterinären. Han mår inte så bra.. :( Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra och att det inte är något alvarligt.. Hoppas ni får en bra dag i alla fall!

Kvällsrutin

Tänkte faktiskt göra en video för att visa er min kvällsrutin för ansiktet innan jag ska gå och sova. Ni har frågat mycket om hur jag tar hand om min hy, så tänkte att det kunde vara kul att visa lite snabbt genom en video. 
Vad tycker ni om de? :)

11e maj 2014

Hej på er! Fick sluta lite tidigare idag då jag och tjejerna blev klar lite tidigare. Och när jag slutade så kom just mamma förbi på jobbet, så vi åt lunch på Angelini (hotellets restaurang). Så nu har jag nyss fikat chokladbollar och te nu innan jag ska träna. Är så trött ändå men skapar lite ny energi när jag tränar :) Uppdaterar ikväll om en rolig sak! :D Kolla in här senare. Kramis
Jag och min bebis. Som jag saknar så mycket! :( :(

10e maj 2014

Hej! Har ätit middag med mamma och Lucas för en stund sedan. Har jobbat idag, var full fart hela dan och imorgon kommer det bli ännu mer! Jobbade igår också, och hade tänkt att få träna men har inte orkat. Men imorgon så har jag bestämt mig för ben! :) Har i allafall nyss rullat och gjort chokladbollar till mig och mamma. Som ska intas med lite annat gotta framför ESC. 
Imorgon blir det som sagt att jobba igen sedan ben på gymmet. På kvällen blir det middag och sedan mys framför The Carrie Diaries och ladda upp inför ännu en dag med jobb på måndag. Hoppas ni har en mysig helg!♥
Gammla bilder från datorn. Den  sista är från min senaste resa i Fuerteventura
 

Laddar upp

Dricker pwo i form av Celsius. Gjorde en superdupermega god lunch, som jag kan visa er senare. Nu ska jag i alla fall snart ut och springa en stund innan jag drar in på gymmet för en snabbis. :) Kan dock bli jobbigt att springa idag då det blåser sjukt mycket :( Ikväll ska jag och mamma fara och handla på Maxi, wiii. Så jag har gjort en matlista till några dagar framåt. Tycker sånt är as kul, så längtar till då jag får handla själv till min lägenhet. hihi :P 
 
Som ni ser så fastnade inte jag på bilderna nedan, blundade seriöst på 89% av bilderna. Haha.
Lyssna på den här låten, den är så bra!! 

Spring outfit

randigt
 

8e maj 2013

...Redo för en dag i skolan :)

7e maj 2014

Hej på er! Har för en stund sedan tryckt middag, så sitter i soffan nu och har ont i magen och försöker bestämma mig om vad jag ska köra på gymmet. Men det lutar nog mot biceps/triceps. Hade sovmorgon som alltid på onsdagar, sen så hade jag bara två lektioner. :)
 
Ja igår då.. Sprang ju Tuffast i Holmsund och det var så himla kul, men fyfan vad jobbigt. Kom trea totalt, men fick en första plats i damklassen och vann då titeln "Tuffaste tjejen". Yeeeey! Skulle vart kul att springa den riktiga Toughest som är 17e maj! Men tyvärr kostar det för mycket för ett lopp tycker jag. 700 kronor. Naaee.
HÄR kan ni gå in och kolla på klippet då jag (och vinnaren) blir intervjuad av SVT. 

Let´s talk about shoes

Har inte visat er mina nya skor. Köpte ett par nya jobbskor i veckan. Dom ska vara svarta och sköna. Så hittade jag dessa (otroligt fula) Reebok Easytone. Nog en av de fulaste skorna jag äger, haha. Men de var supersköna, och lite träning på köpet ;) Sen så har vi mina nya rosa babes. Nike air max 2013. Lite stora för mina små 35 fötter, men så underbara ändå. 

Min måndag

Köpte ett läppsyl med lukt av mint och ett Iphone fodral. Sen fick jag bara lov att köpa denna energidryck, bara för att den var så himla ful. Haha. 
Lunch på Mat&Prat. Älskar deras räksallad!
 Och när jag kom hem åt jag detta goda mellanmål medan jag skrev träningsprogram.

6e maj 2014

Godmorgon! Ledig igår och ledig idag, hur underbart? :) Började morgonen på bästa sätt med en stor och god frukost. Har inga planer för dagen, men jag hoppas på att få sitta ute i solen en stund i alla fall. Senare ikväll ska jag springa Tuffast i Holmsund. Vet inte hur långt det är, men ca 5km tror jag de var. Ska bli spännade och väldigt annorluna träningspass idag. :P 
 
Igår på min lediga dag, så åkte jag upp till stan med min syster och barnen. Vi lunchade på Mat & Prat och kikade runt i affärerna. Hittade hur mycket som helst jag ville köpa. Men hade bara pengar till småsaker som jag velat ha ett tag, så de andra får vänta. Ha en bra dag och kika in här senare så kommer de något inlägg :)
Hur god ser inte min frukost ut?! Den var underbar♥

JACKED XX

LÄNK TILL PRODUKTEN
Har kollat in denna PWO från MM Sports och är sugen på att beställa och testa. Jag är väldigt lättpåverkad så blir nog intressant att se hur jag blir :P Lär nog bli en beställning snart, då det bara finns en påse Whey kvar :) 
 

4e maj 2014 Borgafjäll

Godmorgon! Känns verkligen inte som söndag idag. Har haft lördag hela veckan den senaste i veckan, eller aa egentligen de senaste veckorna känns de som :P Så idag är jag tillbaka! 
 
Tänkte i alla fall bjuda er på bilder från fjällen. Vi har för det mesta myst i stugan,vart på skoterturer upp till fjället där vi grillade korv, drack varmchoklad och sånt. Och en kväll så tog jag, Sandra och Lucas skotrarna och körde runt i kvällssolen. Det var så himla mysigt. 
I Fredags körde vi också till Saxnäs (tror jag de hette). Det var ca 2 mil med skotrarna, där åt vi i alla fall supergod lunch på ett hotell innan vi åkte hem igen.Vädret var inte alls bra, men med sällskapet så blev det tipp-topp. Med andra ord så har jag haft det mycket bra i fjällen!♥
Äntligen framme! Vi hyrde alltså en stuga i Polarbyn som de kallas. Supermysigt!
 
 SötTuva som väntar på mat :*
Jag och Sandra åkte bak i pulkan och fick ta hand om hundarna under de långa skoterturerna. Var väldigt skönt där inne, då det inte var så bra väder. Blåst,snö och kallt.
 Sen tog jag, Sandra och min bror varsin skoter och körde upp på fjället. Så kul!
 Varmchoklad med grädde, obligatoriskt när man är på utflykt och inne i stugan efter en dag ute :)

3e maj 2014

Hej på er, är hemma nu och har ätit middag för en stund sedan. Har haft det hur bra som helst i fjällen. Mycket skratt, god mat, skoter, varmchoklad, mängder av gotta och massa mys. Tänkte i alla fall blogga imorgon. Nu vill jag mysa framför film och min påse godis, så skönt att få vara hemma ändå.♥
Puss!



Hej, mitt namn är Sanna Lundberg. Jag är en glad tjej från Umeå och är 18år. Jag går andra året på gymnasiet,Hotell&Turism linjen. I min blogg kommer du läsa till störstadels om min vardag, men även om träning, resor och annat kul. Hoppas du gillar min blogg!

Kontakta mig på [email protected]