30e mars 2015

Hej! Hoppas ni mår bra, för det gör jag. Faktiskt helt underbart! Är så himla glad idag och så tacksam över mycket❤️ 
Igår så tränade jag som sagt med Elina efter skolan. Vi bestämde oss för att köra rygg, och vi hade så kul. Så himla fin tjej är hon! 
Jag åkte sedan på ett ärende och kom hem senare än jag trodde, så jag åt middag 10 igår kväll. Hehe. 

Imorgon går planet mot Playa del ingles och kan knappt vänta. Ska bli så skönt att få komma bort från den blaskiga snön och Umeå en stund för att ladda batterierna. :) Vi kommer ha Wi-fi på hotellet så ska se till att slänga in något inlägg i veckan. Puss på er!


En halväten middag här ovan. Mitt nya beroende. Förr var det ceasar sallad nu detta. Mums! 

Äntligen

Nu är det inte länge kvar till vi far! Har haft fullt upp hela dagen med packning, städning, träning samt springa ärenden på stan. Phu! Nu ska jag hem o duscha och göra det sista, sedan ska jag njuta av min chevré & rödbetssallad med matvete, lufttorkadskinka toppat med vitlökssås. Hehe mums! 


30e mars 2015

Godmorgon! Är inne på min andra lektion nu, så går på lunch när som helst nu. Dagens planer är att efter skolan åka och träna med Elina. Sedan kommer jag stanna kvar i stan till senare ikväll, då jag ska göra ett litet ärende. :) Min helg har vart riktigt rolig. Var ju som sagt modell för Gloss i lördags, och det var verkligen så himla kul. Emma och Jenny som sminkade mig är så himla duktiga och gulliga! Tror tävlingen inte är avgjort ännu, men hoppas på att de vinner. :) 
 
Här är några bilder från helgen. Hoppas ni får en bra start på veckan! Kram
 

Just ordered

Klickade hem dessa två tidiagre i veckan. Förhoppningsvis kommer de på tisdag eller måndag. Den högra klänningen tänkte jag dock till en senare tillställning i sommar. :)

26e mars 2015


Hej! Sitter i skrivande stund och tittar i Airshoppen, alltid lika kul. Här hemma är det nedräkning tills vi far. Hihi, och åh vad jag längtar. Ska bli så himla skönt och välbehövligt. 
Idag har jag vart ledig från skolan, då alla våra lektioner blev inställda, så sov ut lite, åt långfrukost, gjorde naglarna, bryn och sedan åkte jag upp en snabbis till stan för att kolla på Utopia-öppningen. Där så hittade jag ett par solglasögon (eller två, men kan inte besätmma mig för vilka jag vill ha), sedan så la jag undan ett par ljusa bootcut jeans. Äntligen!
 
Imorgon så är planerna att fara till skolan, sedan ska vi luncha några tjejer från klassen på Ljuslyktan, som är ett café i Vännäs just vid skolan. Och efter middagen imorgon ska jag fara och köra crossfit med ett gäng på Boxen. Första gången för mig där, så det ska bli så kul! :) 
 
På lördag så ska jag vara levande skyltdocka inne i Utopia för Gloss. Det kommer vara en tävling med temat glitter för de elever som går make up artist utbildningen på Gloss academy. Är så himla taggad, ska bli jättekul! :)
 
Nu ska jag strax göra mig kvällsfika, se på PLL och bara mysa. Har inte många avsnitt kvar nu. 
Hoppas ni får en fortsatt bra kväll.

Forlife

Jag har tidigare skrivit om ForLife i ett tidigare inlägg som du finner HÄR. Och i torsdags väntade ett sött litet kuvert hemma till mig från ForLife. ForLife är ett sysselsättningsprojekt som jobbar för att samla in pengar till cancerforskningen. Idén till ForLife-projektet startades då ett flertal närstående personer till grundarna, inom loppet av ett år, drabbades av olika typer av cancer. De bestämde sig då för att själva vara med och göra skillnad inom utvecklingen av cancerforskning. Idag har dom samlat ihop över 100,000:- vilket är helt otroligt! 
 
ForLife har på deras hemsida en försäljning av armband, halsband och mobilskal som du kan köpa för att hjälpa och stödja cancerforskningen. Var med och gör skillnad du också!♥

22a mars 2015

Hej på er! Vaknade upp utvilad idag, vilket var väldigt skönt. Åt frukost, gjorde naglarna och kollade lite på kläder på internet. Hittade en hel del fina klänningar som jag funderar på att beställa nu faktiskt. Hehe. :) Sen vid lunch åkte jag och mamma upp till stan för lite ärenden och sedan lunchade vi. 
Nu dricker jag nya Celsius päron och mumsar på en banan medans jag planerar veckan lite i min kalender. Mamma for nyss ut och sprang, så efter det så ska vi grilla årets första grillning till middag! 

20e mars 2015

Hade skrivit ett inlägg, men det publicerades aldrig och försvann... Vaknade i alla fall upp imorse av sol och åt denna frukost ovan innan jag begav mig till skolan. Skolan rullade på, och vi fick sluta tidigare vilket var så skönt! Så jag åkte direkt hem och har sedan dess inte gjort något alls för att jag är så himla trött på fredagar. :P
 
Ikväll ska jag träffa Sandra och Rebecka för mys och massa catch up! Var över en vecka sedan vi träffades. Och imorgon ska jag upp tidigt för att träna innan jag ska jobba 15-21 på Konsum. :) 
Ha en bra fredag. Kram!

Q/A

Fick en fråga tidigare i veckan vem jag skulle gå på balen med, och jag ska gå med min bästavän Junas :) Fick lov att lägga ut denna på oss från någon helg sedan. Haha. :P

Pain is beauty





Idag kom denna snygging hem till mig. Lite brutalt citat men tyckte denna var så himla snygg! Måste tipsa er om att Stronger.se har en av de snabbaste leveranserna, bra kvalité på sina kläder och har riktigt snygga sportkläder och tillbehör! Om ni dessutom uppger "sannalundberg10" så får ni 10% rabatt :) 

19e mars 2015




Bilder från igår innan träning 

Hej! Sitter på bussen och har slutat skolan, så är alldeles strax framme i stan. Ska gå runt och kika lite i butikerna innan jag ska och träna, tänkte springa lite nämligen och har nyss ätit innan jag åkte. Vi fick morotsbollar i skolan och jag älskar dom! De är verkligen så goda! :)

Ikväll ska jag sy till min balklänning, den blev inte riktigt inom motten, så måste justera lite. Men jag är så nöjd och den är så himla fin! Hihi längtar! :)

17e mars 2015

Dagen idag har rullat på som vanligt. Efter skolan åkte jag in till stan för att göra lite ärenden, och sedan gick runt i butikerna medan jag väntade på bussen. Hemma så drack jag en Celsius för att sedan inviga mina nya springskor på en runda. Sprang 10km, vilket gjorde mig väldigt nöjd. Avslutade med lite stretch samt rullade på min foamroller. :) 
Nu har jag klickat hem lite nya kläder samt en hoodie från Stronger.se som jag ska visa er då den kommit! Beställde även hem två stycken beauty blenders som jag velat ha så himla länge. :) En väldigt bra tisdag med andra ord. Nu ska jag packa väskan inför morgon dagen och sedan sova. God natt!

Stripes

StripesHar alltid vart ett stort fan av randigt. Och just nu är jag inne i en period då jag verkligen älskar det! Jag har nyss beställt en randig klänning, som jag hoppas kommer innan jag åker utomlands. Har även vart på jakt efter en randig crop top som jag kan matcha tillsammans med mina nya svarta boot cut byxor. Har sett att H&M har, men finns tyvärr inte i min storlek där jag tittat. :( Måste fortsätta leta!

Äntligen hemma

Hej på er! Är äntligen hemma från Åre, och tro mig det har vart en helt fantastisk vecka. Jag är så himla glad att jag valde att åka och tillammans med det bästa gänget! :) Jag har skrivit om resan på min reseblogg (HÄR) om ni vill se fler bilder och läsa om de intressanta detaljerna. 
 
När jag kom hem tog jag mig en dusch, åt mammas goda mat och sedan har jag packat upp. Så det känns riktigt skönt att jag är klar med det. :) Nu har jag svarat på mejl, bloggat och fixat mina naglar. Så nu ska jag välförtjänt hälla upp en påse godis, tända ljus och mysa framför en film eller några avsnitt av PLL. Sååå skönt! 
 
Hoppas jag får vakna upp utan halsont och snuva imorgonbitti. För jag har nämligen enda sedan i onsdags vart riktigt förkyld med både en grov halsont, snuva och lock för öronen :(
Lite färdkost och en bok under resan
Vi körde på en Taco-torsdag
Detta var bland det roligaste man kunde göra. Gå runt i denna Valle-dräkt och dansa, hoppa, kramas och bara skämma ut sig hur mycket man vill. Här är jag och någon sköning som står och sjuger nationalsången tillsammans. :P
Och idag innan vi lämnade Åre, så gick vi in på Åre chokladfabrik, såklart! 

Q/A

Skulle du kunna göra en video, på hur du sminkar dig ? :)
Gör inget speciellt, men absolut skulle jag kunna fixa det framöver i fall det önskas :)

Vad har du för planer efter gymnasiet? 
Har du tips på någon affär där man kan hitta bra jeans för oss som är lite kortare?
När jag gått ut, så är planerna att utbilda mig till make up artist här i Umeå, sedan kommer jag kanske åka och jobba i Norge, tjäna pengar och sedan resa runt till de länder jag drömmer om. Sedan kommer jag också jobba som reseledare i något varmt land, så som Thailand. Har verkligen massor av planer jag vill göra! 
Jag har på senaste tiden köpt på JC. Jag tar en storlek som passar i "formen" sedan kapar de på längden så det blir till en perfekt längd. :) 

Kan du göra ett inlägg med ett foto i timmen du vet? Så man får en typisk dag liksom :)
Ja visst, kan göra det till veckan! :) 


Frågestund

Tänkte att jag kunde ha en liten frågestund nu när jag åker till Åre, där ni får fråga mig om vad ni vill och sedan svarar jag eftersom under veckan (beroende på hur många frågor jag får såklart)

Vad vill ni veta? Fråga på! :)

Måndag




Bilder från idag.
Vaknade upp till strålande sol (blir så lycklig!!), åt en dunderfrukost för att senare åka över till Obbola och tillsammans med mina tre klasskompisar hålla i lekar samt en redovisning om vår skola för 9orna. Gick superbra och där efter åkte jag hem, åt lunch och tog bussen till gymmet. Efter ett väldigt snabbt pass, hämtade mamma och pappa upp mig för att inhandla ett par nya springskor åt mig och även handla det sista inför min resa till Åre imorgon. :) 

Ikväll har jag stått för middagen och jag gjorde min goda pestopasta med lufttorkad skinka toppat med rostade nötter. Underbart!❤️ Nu har jag packat inför Åre och fikat framför ett avsnitt av PLL.

Har väldigt mycket framför mig just nu, men jag gillar det! Snart bara tre veckor kvar tills vi far utomlands också. Längtar!! Nu är det dax för mig att sova, god natt❤️

Sunday

Hej på er! Ber om ursäkt för min frånvaro, men har som sagt jobbat fredag och lördag, och utöver det hängt med vänner. :) Igår efter jobbet åt jag middag sedan gjorde jag mig i ordning för att åka till Sandra där vi förfestade och sedan åkte vi ett gäng vidare på en hemmafest här i Holmsund :) Vi åkte hem rätt så tidigt ändå, men vaknade tyvärr tidigt idag också :P 
Och idag har jag inte gjort något alls, men vi ska snart äta middag och efter det ska jag baka kanelbullar. Men nu ska jag ta en dusch och ikväll blir det söndagsmys.♥

5e mars 2015

Hallå där! Idag är det min lillebrors 16års dag! Grattis till dig min fina lillebror som inte alls är så liten längre, haha❤️ Vaknade upp till underbart väder idag. Det var strålande sol och så fint ute! Åt frukost, och tog sedan bilen upp för att hämta Sandra, för sedan väntade ett pass på gymmet och efter det lunch med bästisarna på Bradag. 

Morgon dagens planer är att jobba 10-15 på Konsum och sedan ska jag och Lucas på badhuset med Oliwer. Vi ska överraska honom, eftersom han älskar att vara på badhuset. :) På kvällen väntas det tacomys med några vänner hemma hos Rebecka. 

Nu ska jag gå och göra mig fika och se på serier. Puss o godnatt!
Skippade träningen igår, och körde på mys istället framför PLL :) 


4e mars 2015

Hej! Denna onsdag blev inte riktigt som planerat. Planerna var att jag skulle luncha med Sandra på stan och sedan gymma. Men istället har jag bara varit hemma och bakat müsli, lyssnat på musik, städat garderoben och vart på affären med Oliwer. Sen skulle jag egentligen ut ikväll, men det blev inte av det heller. Får ta igen det i helgen istället ;) Nu ska vi strax äta pasta med köttfärssås och sedan kanske jag far till stan och tränar, får se om jag kan få ta bilen bara :) Hoppas ni mår bra, Kram

Mirakelprodukter

Har fått frågan om hur jag tar hand om min hy, och hur den kan vara så fin. Och måste bara berätta att under en tid nu i vintras då det var som kallast (dom flesta blir tyvärr väldigt torr under vintertid och jag är en av dom), så prövade jag på en ny ansiktskräm för torr hy. Jag köpte den på apoteket, som jag alltid brukar göra och gillade produkten väldigt mycket till en början. Men efter några dagar så blev jag tyvärr otroligt torr i vissa partier i ansiktet, och väldigt torr under ögonen, blev röd (och kände att jag inte alls ville gå utan smink) och fick bara väldigt dålig hy.
Jag har haft turen att inte haft så mycket finnar eller andra problem med min hy, vilket jag är jätte tacksam över! :)
 
Men i alla fall, jag gick runt och tänkte vad det kunde varit och kom sedan på att jag måste byta tillbaka till min vanliga ansiktskräm, och denna gång valde jag för "väldigt torr hy." Och efter första natten jag använde skrubben, ansiktskrämen samt ögonkrämen så vaknade jag upp helt utan problem. Inga torra partier i ansiktet och under ögon, och inte heller några "rodnader." Och jag minns verkligen hur glad jag blev när jag vaknade på morgonen. Kände mig som en prinsessa! :)
Så ska ni köpa en ansiktskräm, så rekomenderar jag verkligen dessa från N7. Nu under vintern så använder jag alltid krämerna för "väldigt torr hy" och på somrarna "för torr hy". De har även SPF15, vilket är ett stort plus. Dessa är mina mirakelprodukter! Älskar dom!
 
 

3e mars 2015

Hej på er! Vaknade upp av klockan denna tisdagsmorgon. Åt denna goda frukost ovan och nu sitter jag och dricker Celsius och ska strax ut och springa. Första gången utomhus på väldigt länge! :P Efter lunch ska jag träffa en PT-kund, hahah det är min vän Rebecca som jag ska hjälpa. :) Håll utkik ikväll, för då kommer ett efterlängtat inlägg upp! Ha en bra dag. Puss!



Hej, mitt namn är Sanna Lundberg. Jag är en glad tjej från Umeå och är 18år. Jag går andra året på gymnasiet,Hotell&Turism linjen. I min blogg kommer du läsa till störstadels om min vardag, men även om träning, resor och annat kul. Hoppas du gillar min blogg!

Kontakta mig på [email protected]