Hur boostar man sitt självförtroende?

Tjena! Hur gör du för att boosta upp ditt självförtoende när du inte mår bra? Eller mår du alltid bra och är trygg i dig själv? Hur gör du för att vara så säker i dig själv?
Hej! Självklart har jag mina upp och nedgångar. Alla kan nog inte känna sig på topp alla dagar i veckan. Men dom dagar jag känner att jag hellre bara vill gå och lägga mig i sängen igen och bara känner mig allmänt kass, så accepterar jag det bara.
Men mot dagens slut så brukar jag för att jag ska känna mig bättre så brukar jag träna, ta mig en lång dusch, kanske lägger en ansiktsmask, målar naglarna eller ser på Gossip Girl och äter något gott! Ringer en vän, träffar syskonbarnen eller bara köper hem en tidning som jag läser i sängen med tända ljus. Jag uppskattar det lilla i vardagen och detta kan vända min dåliga dag till en betydligt bättre :) 
 
Jag har väl egentligen inte något enkelt svar på hur man får ett bra självförtroende, men något jag tror är väldigt viktigt är att våga tro på sig själv. Alltså de tankar du tänker om dig själv och om vad du gör. Det är många av oss som tänker att "nej det här kan inte jag", det är då det dax att ändra tankarna till det bättre och istället tänka "det här klarar jag", "jag ska göra mitt bästa och går det inte så finns det nya chanser."
 
Jag har fått en del elaka kommentarer angående mitt utseende och min kropp. Vissa dagar skrattar jag och tänker att människan är ju fan dum i huvet och bryr mig inte ett skit. Men vissa dagar kan jag ta åt mig en del. Jag vet väl hur jag ser ut men ingen annan har rätt att få kommentera mig och mitt utseende. Det är så fel! 
Samtidigt har jag faktiskt väldigt svårt att ta emot komplimanger. Varför vet jag inte. Såklart gillar jag att få komplimanger men ibland har jag så svårt att ta emot dom, jag liksom viftar bort dom. Så oerhört dumt! Från och med nu ska jag säga "tack så mycket" och ta emot komplimangen med ett leende. Det kan kännas lite "kaxigt" att bara säga tack, men sanningen är att ett "tack" är otroligt respektfullt! :) 
 
Lite rörig text, men hoppas du förstår ändå. Kram!

Postat av: Carris

Åh va jag älskar dig, älskade lillasyster! <3 och världens bästa och finaste moster till Oliwer och Tuva är du oxå <3

Svar: Ni anar inte hur mycket jag älskar er!❤️❤️❤️
Sanna Lundberg

2015-04-28 @ 21:25:36
Postat av: Anonym

Kan du göra ett inlägg (även med bilder/gratis länk) hur man ska träna för att få smalare ben?

Svar: Hej! Nej det kommer jag tyvärr inte göra. Kan ge dig ett svar här istället :)
Saken är den att det inte går att punktförbränna, så vill du ha smalare ben, så kommer du måsta vara beredd på att tappa en del på hela kroppen. Inkl. Bröst och rumpa tyvärr :P
Sanna Lundberg

2015-04-29 @ 06:52:49
Postat av: Elin Andersson

Det dåliga med att få anonyma hatkommentarer är att det är din inre röst som säger det åt dig. Så om du får en hatfråga från en anonym människa så är det inte personen själv som säger åt dig att tillexempel "vad tjock du är" då är det din inre röst som säger åt dig själv och tillslut tror du själv på orden du säger åt dig själv...

Svar: Nja där håller jag inte med dig riktigt... Men saken är den att jag förstår verkligen inte hur man kan ha hjärta att kommentera onda saker till någon. Eller säga kränkande kommentarer i huvudtaget! Känner verkligen för alla som får alla typer av onda kommentarer. Ingen ska behöva utsättas för sådant :(
Sanna Lundberg

2015-04-29 @ 07:14:31
Postat av: Moa

Du ska verkligen inte bry dig om dom kommentarerna! Du är jättefin, drömutseendet ju! Kram

Svar: Åh tack fina du! Kram❤️
Sanna Lundberg

2015-04-29 @ 07:35:36
Postat av: Emma

Vilken fin tatuering du gjorde! Vad kostade den och hur lång tid tog den? Gjorde den ont?

2015-04-29 @ 10:14:54
Postat av: Anonym

Men om man är beredd då att tappa bröst och rumpa för att få smalare ben hur gör man då? BA att springa eller?

Svar: Har inget bra svar på detta :)
Sanna Lundberg

2015-05-23 @ 15:58:43



Ditt vackra namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Hej, mitt namn är Sanna Lundberg. Jag är en glad tjej från Umeå och är 18år. Jag går andra året på gymnasiet,Hotell&Turism linjen. I min blogg kommer du läsa till störstadels om min vardag, men även om träning, resor och annat kul. Hoppas du gillar min blogg!

Kontakta mig på [email protected]